Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2015

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ツ


Το παιδί με δυσλεξία είναι, ένα έξυπνο παιδί που δυσκολεύεται όμως με τα μαθήματα. Οι δυσκολίες εντοπίζονται κυρίως στην ανάγνωση και στην γραφή-ορθογραφία.

Ανάγνωση

Το παιδί φαίνεται να διαβάζει με αργό ρυθμό και να καταβάλει μεγάλη προσπάθεια για να ολοκληρώσει αυτό που διαβάζει. Η ανάγνωσή του μπορεί να θεωρηθεί μονότονη γιατί δεν χρησιμοποιεί σημεία στίξης και σωστό τονισμό.
Κατά την διάρκεια ανάγνωσης ενός κειμένου παρατηρούνται, παραλήψεις ή προσθήκες γραμμάτων στις λέξεις , αναγραμματισμοί των λέξεων, παραλήψεις λέξεων ή και προτάσεων.  Δυσκολεύεται σημαντικά να κατανοήσει αυτό που μόλις διάβασε. Η δυσκολία του στην ανάγνωση φαίνεται να μεγαλώνει όταν η ανάγνωση θα πρέπει να γίνει δυνατά και μπροστά σε κοινό.

 Γραφή – Ορθογραφία

Το γραπτό του είναι δυσανάγνωστο με δύσμορφα γράμματα και αρκετές μουτζούρες ή σβησίματα. Δεν υπάρχουν κενά ανάμεσα στις λέξεις ή αν υπάρχουν είναι δυσανάλογα, σε κάποια σημεία πολύ μικρά και σε άλλα πολύ μεγαλύτερα.
Δυσκολεύεται σημαντικά με την ορθογραφία και  κάνει πολλαπλά ορθογραφικά λάθη. Τα καταφέρνει καλύτερα με τις απλές λέξεις από ότι με τις σύνθετες ή πολυσύλλαβες.
Στις λέξεις του γραπτού του, εντοπίζονται παραλείψεις, προσθήκες και αντιστροφές γραμμάτων. Μπορεί ακόμη να παρατηρηθούν και αντιμεταθέσεις συλλαβών ενώ ταυτόχρονα υπάρχει και παρατονισμός των λέξεων ή απουσία τονισμού.
Δυσκολεύεται επίσης στην αντιγραφή και χρειάζεται περισσότερο χρόνο από τους συμμαθητές για να αντιγράψει κάτι από τον πίνακα.

Το παιδί με δυσλεξία συνήθως δε χρησιμοποιεί σωστή λαβή μολυβιού κάτι που αυξάνει την δυσκολία του στην γραφή.

Αρκετές φορές το παιδί με δυσλεξία γράφει με το αριστερό και μπορεί να μπερδεύει το αριστερό με το δεξί.

Στην τάξη, το παιδί με δυσλεξία μοιάζει να ονειροπολεί και δε συμμετέχει συχνά σε ερωτήσεις των εκπαιδευτικών

Δυσκολεύεται με τα τεστ και διακατέχεται από έντονο άγχος πριν από αυτά.

Πολλές φορές είναι αναβλητικό και δεν μπορεί να οργανώσει τον χρόνο του. Επίσης φαίνεται να δυσκολεύεται να μάθει την ώρα και ειδικότερα στη ψηφιακή της μορφή.

Ωστόσο, τα καταφέρνει πολύ καλά στα μαθηματικά και συγκεκριμένα με τις μαθηματικές πράξεις αλλά δυσκολεύεται στην κατανόηση των προβλημάτων.

Το παιδί με δυσλεξία,
Δεν είναι άρρωστο, Δεν είναι τεμπέλικο και φυσικά Δεν είναι “χαζό”

Απλά χρησιμοποιεί διαφορετικά από τους άλλους το μυαλό του και μαθαίνει καλύτερα βιωματικά.
Οι άνθρωποι με δυσλεξία είναι, άνθρωποι ευφυέστατοι, δημιουργικοί και εφευρετικοί με πολύ καλή απόδοση στην τέχνη, στον αθλητισμό, το σχέδιο, την τεχνολογία, την υποκριτική, στην συγγραφή,  και άλλα


Άλλωστε μη ξεχνάμε, πολλοί διάσημοι, ζωγράφοι, αθλητές, εφευρέτες, ψυχολόγοι, συγγραφείς, ηθοποιοί, επιχειρηματίες, σχεδιαστές κλπ. έχουν δυσλεξία, αλλά αυτό δε τους εμπόδισε σε τίποτα να τα καταφέρουν στην ζωή τους, να ξεχωρίσουν στο είδος τους και να γίνου διάσημοι!!




Έλσυ Χ. Δαχτυλούδη, Λογοθεραπεύτρια
Θεραπευτικό Κέντρο Λόγου
Παπαναστασίου 68, Χανιά
Τ: 2821403229
E: elsydaldi@gmail.com


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου